Αρχική σελίδαΣχολικό έτος 2018-2019ΓενικάΕσωτερικός Σχολικός Κανονισμός Σχολικής Μονάδας

Εσωτερικός Σχολικός Κανονισμός Σχολικής Μονάδας

  • PDF
  • Εκτύπωση

 

Ενδεικτικός Εσωτερικός

Κανονισμός Λειτουργίας

των Γυμνασίων και Λυκείων

Σχολική μονάδα 30ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ


 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

30ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Διεύθυνση ΔΔΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Κωδικός Σχολείου (ΥΠAIΘ)

1901170

ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Έδρα του Σχολείου (διεύθυνση)

ΜΑΖΑΡΑΚΗ 1 ΞΥΛΑΔΙΚΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Τηλέφωνο

2310514114

Fax

2310531395

e-mail

mail@30gym-thess.thess.sch.gr

Ιστοσελίδα

http://30gym-thess.thess.sch.gr

Διευθυντής Σχολικής Μονάδας

ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ ΒΑΙΟΣ

Υποδιευθυντές Α & Β

ΑΝ . Δ/ΝΤΡΙΑ: ΕΞΑΡΧΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ

Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων


ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

Με τον όρο "σχολικός κανονισμός" εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για την εύρυθμη και ομαλή λειτουργία του σχολείου. Η διαμόρφωση του κανονισμού είναι σύμφωνη με το υπάρχον νομικό πλαίσιο και στηρίζεται στη συνεργασία όλων των φορέων της σχολικής κοινότητας. (εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων και φορέων ). Για τη διαμόρφωση του κανονισμού αυτού συνεργάστηκαν o Διευθυντής, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς του 30ου Γυμνασίου, λαμβάνοντας υπόψη τις “Βασικές αρχές κανονισμού λειτουργίας των σχολείων” του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων.

.

Α. ΜΑΘΗΤΕΣ

ΠΡΩΙΝΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗΡΗΣΗ ΩΡΟΛΟΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

1. Όλοι οι μαθητές πρέπει να προσέρχονται στο σχολείο το αργότερο στις 08:00.  Συγκεντρώνονται στον αύλειο χώρο όπου παραμένουν μέχρι το κτύπημα του πρώτου κουδουνιού .

2. Το κουδούνι για την πρωινή συγκέντρωση χτυπά στις 08:10. Είναι απαραίτητη η παρουσία όλων των μαθητών , γιατί ενημερώνονται για θέματα που τους αφορούν.

3. Μαθητές που έχουν καθυστερήσει παραμένουν έξω από την κεντρική είσοδο και εισέρχονται στον χώρο του σχολείου μετά το πέρας της συγκέντρωσης..

4. Μετά την συγκέντρωση  η  είσοδος  του σχολείου κλείνει. Οι μαθητές που έχουν καθυστερήσει παραμένουν στον αύλειο χώρο, αλλά χάνουν την πρώτη διδακτική ώρα. Μπορούν να γίνουν δεκτοί στο μάθημα, μόνο με την άδεια του Διευθυντή κι εφόσον κριθεί ότι συντρέχουν σοβαροί λόγοι για την καθυστέρηση αυτή.

5. Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι μαθητές δεν συγκεντρώνονται στην αυλή αλλά ανεβαίνουν στον όροφό τους και.  μαζί με τον καθηγητή τους περνούν στις τάξεις τους. Ο Διευθυντής επισκέπτεται τη κάθε τάξη ξεχωριστά για να ενημερώσει τους μαθητές για θέματα που τους αφορούν.

6. Το ωράριο του σχολείου λήγει Δευτέρα-Τρίτη και Τετάρτη στις 13:15 και την Πέμπτη και Παρασκευή στις 14:00. Σε όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου οι μαθητές δεν εξέρχονται από τον σχολικό χώρο παρά μόνο με αίτημα του κηδεμόνα τους και άδεια του Διευθυντή

7. Απαγορεύεται η είσοδος στο χώρο του σχολείου  οποιουδήποτε τρίτου χωρίς την έγκριση του Διευθυντή ή

του προς τούτο οριζόμενου προσώπου (3187/εγκ. 29/1-11-96 Εισαγγελίας Αρείου Πάγου).

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ  ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

1.Οι μαθητές οφείλουν να βρίσκονται στις αίθουσες διδασκαλίας πριν από την άφιξη του διδάσκοντα και την έναρξη της κάθε διδακτικής ώρας. Οφείλουν να προσέχουν το κουδούνι, ώστε να μην καθυστερούν με τη δικαιολογία ότι δεν το άκουσαν από το βάθος της αυλής. Μαθητής που καθυστερεί αδικαιολόγητα δε γίνεται δεκτός στην τάξη και οφείλει να παρουσιαστεί στο Γραφείο της Διεύθυνσης. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις (π.χ. συνεργασία με καθηγητή που αποδεικνύεται με ανάλογο δικαιολογητικό σημείωμα), ο μαθητής γίνεται δεκτός στην αίθουσα.

2.Η διδασκαλία δεν ολοκληρώνεται με το κτύπημα του κουδουνιού για διάλειμμα, αλλά με την άδεια του διδάσκοντα για απομάκρυνση των μαθητών από την αίθουσα.

Δεν επιτρέπονται οι ενδιάμεσες και μεμονωμένες απουσίες χωρίς άδεια από τη Δ/νση του σχολείου. Σε κάθε άλλη περίπτωση οι μονόωρες απουσίες ελέγχονται και δεν δικαιολογούνται.

3.Κατά τη διάρκεια του μαθήματος οι μαθητές δεν ενοχλούν με ψιθύρους, γέλια  ή οποιοδήποτε άλλο τρόπο. Δεν επιτρέπεται να διαταράσσουν τη ροή του μαθήματος και να παρεμποδίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Συμμετέχουν στη διαδικασία του μαθήματος. Δεν τρώνε ούτε πίνουν μέσα στη τάξη.

4. Σε περίπτωση έκτακτης αδιαθεσίας ή άλλου σοβαρού προβλήματος, ζητούν άδεια εξόδου από τον

καθηγητή/τρια με διακριτικό τρόπο, παρουσιάζονται στο γραφείο της Δ/σης και επανέρχονται σε εύλογο

χρόνο.

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ

Δεν επιτρέπεται η παραμονή μαθητών στην αίθουσα κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων. Οι αίθουσες πρέπει για ζητήματα υγιεινής πρέπει να καθαρίζονται και να αερίζονται. Εξαιρούνται οι ασθενείς μαθητές που έχουν προηγούμενα ενημερώσει τον εφημερεύοντα καθηγητή και τον Διευθυντή. Οι μαθητές την ώρα του διαλείμματος εξέρχονται από την αίθουσα διδασκαλίας, η οποία κλειδώνεται  από τον διδάσκοντα. Παραμένουν ανοιχτά  τα παράθυρα για αερισμό.  Οι μαθητές δεν παραμένουν στους ορόφους και στις σκάλες αλλά με την προτροπή των εκπαιδευτικών και ιδιαίτερα των εφημερευόντων, κατεβαίνουν στον αύλειο χώρο .Οι μαθητές δεν αφήνουν χρήματα ή άλλα αντικείμενα αξίας όταν φεύγουν από τη τάξη τους (Γυμναστήριο, εργαστήριο κ.λ.π).Το σχολείο δεν έχει ευθύνη για την αντικατάστασής τους.

ΕΜΦΑΝΙΣΗ-ΠΑΡΟΥΣΙΑ

1Η εμφάνιση των μαθητών πρέπει να είναι κόσμια και ευπρεπής.

2.Βωμολοχίες, καυγάδες, μπουγέλα, κακοπροαίρετα πειράγματα, χειροδικίες, άσκηση οποιασδήποτε μορφή

βίας δεν ταιριάζουν με τη μαθητική ιδιότητα και απαγορεύονται αυστηρά.

ΑΔΕΙΕΣ ΕΞΟΔΟΥ

Ι)  Κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου οι πόρτες του προαυλίου παραμένουν κλειστές (2368/Γ2/9-1-07 εγκύκλιος ΥΠΕΠΘ) και οι μαθητές δεν επιτρέπεται να βγαίνουν έξω από το σχολείο.

ΙΙ) Η έξοδος από την τάξη επιτρέπεται μόνο για πολύ σοβαρό λόγο και μόνο με την προϋπόθεση ο μαθητής θα παρουσιαστεί στο γραφείο του Διευθυντή. Στην πίσω σελίδα του απουσιολογίου καταγράφεται η ώρα εξόδου και επιστροφής του.

ΙΙΙ) Η παρουσία του μαθητή σε σχολικές δραστηριότητες επιτρέπεται στην περίπτωση που υπάρχει δικαιολογητικό σημείωμα, υπογεγραμμένο από τον Διευθυντή, με την προϋπόθεση ότι ο μαθητής που έχει το σχετικό σημείωμα θα πάρει άδεια από τον διδάσκοντα της συγκεκριμένης

Ιv) Σε περιπτώσεις που λόγω απουσίας εκπαιδευτικού γίνεται κενό στο τμήμα , οι μαθητές παραμένουν στην τάξη τους, χωρίς να ενοχλούν τους μαθητές των άλλων τμημάτων ή εκτελούν βάση των υποδείξεων του διευθυντή συγκεκριμένο πρόγραμμα ή δράση.

ΚΑΠΝΙΣΜΑ

Σύμφωνα με εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας (76017/29.7.2002) ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ.

ΧΡΗΣΗ ΚΙΝΗΤΩΝ ΤΗΛΕΦΩΝΩΝ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ

Απαγορεύεται α) η φωτογράφηση, βιντεοσκόπηση ή ηχογράφηση με οποιοδήποτε μέσο (π.χ. κάμερα, κινητό τηλέφωνο, συσκευή εγγραφής) χωρίς την άδεια της Διεύθυνσης σε όλους τους χώρους του Σχολείου και καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού προγράμματος .

Επίσης, η χρήση κινητών τηλεφώνων και άλλων ηλεκτρονικών μέσων (π.χ. mp3 players, computers, κλπ) κατά τις ώρες λειτουργίας του σχολείου (Γ2/132328/7-12-2006 απόφαση ΥΠΑΙΘ).Το σχολείο διαθέτει  τηλέφωνο και οι μαθητές μπορούν να τηλεφωνήσουν από το γραφείο. Κατ’ εξαίρεση και μόνο για σοβαρότατους λόγους, οι μαθητές μπορούν να έχουν μαζί τους κινητό τηλέφωνο, το οποίο παραδίδουν στο γραφείο του Διευθυντή το πρωί και το παραλαμβάνουν μετά τη λήξη των μαθημάτων. Αν ο μαθητής παρά τις συστάσεις φέρει και χρησιμοποιεί το κινητό σε χώρους του σχολείου ή/και σε ώρα μαθήματος, αυτό θα παραμένει στη Δ/νση και θα το παραλαμβάνει ο ίδιος ο γονιός. Η χρήση κινητού τηλεφώνου τιμωρείται. Το σχολείο δεν φέρει καμία ευθύνη σε περίπτωση απώλειας του κινητού τηλεφώνου.

ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ – ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ

1.Ο χώρος του σχολείου, εσωτερικός και εξωτερικός, πρέπει να προστατεύεται από κάθε είδους ρύπανση η φθορά από όλους όσοι συνυπάρχουν μέσα σε αυτόν.

2.Οι μαθητές  χρησιμοποιούν τις τουαλέτες χωρίς να συναθροίζονται ή να παραμένουν στους χώρους αυτούς.

3.Δεν επιτρέπεται η αναγραφή συνθημάτων ή η με άλλους τρόπους καταστροφή θρανίων, καρεκλών και τοίχων του σχολείου. Μαθητής ή τμήμα που προκαλεί φθορές ή ρύπανση στο σχολικό περιβάλλον θα αναλαμβάνει το κόστος και τον κόπο αποκατάστασης. Την ευθύνη για την αποκατάσταση των ζημιών έχουν οι γονείς.

4Δεν επιτρέπεται η καταστροφή χαρτών, εποπτικών μέσων κάθε είδους ή σχολικών οργάνων. Ιδιαίτερα προσεκτικοί πρέπει να είναι στις αίθουσες εργαστηρίων.

5.Τα σχολικά βιβλία παρέχονται δωρεάν για χρήση των μαθητών. Οι μαθητές δεν πρέπει να τα καταστρέφουν.

ΜΑΘΗΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ

1.     Τα πενταμελή συμβούλια τμημάτων και το 15μελές μπορούν και πρέπει να παρεμβαίνουν ενεργά σε περιπτώσεις που συμμαθητές  προκαλούν προβλήματα στις τάξεις. Το ίδιο οφείλουν να κάνουν και σε περιπτώσεις προβλημάτων της τάξης με καθηγητή ή καθηγητές, σύμφωνα πάντα με την διαδικασία του κανονισμού των μαθητικών κοινοτήτων.

2.     Θα ήταν χαρά για το σχολείο να δεχθεί, μέσω μαθητικών συμβουλίων, προτάσεις για πολιτιστικές ή άλλες δραστηριότητες που οι μαθητές θα ήταν διατεθειμένοι να οργανώσουν.

Πρέπει να ενθαρρύνεται και να διευκολύνεται η συμμετοχή των μαθητών σε συλλογικές προσπάθειες

πολιτιστικές, αθλητικές, περιβαλλοντικές  κ.λ.π., χωρίς όμως αυτό να γίνεται σε βάρος των μαθημάτων.

ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ-ΚΥΡΩΣΕΙΣ

Σοβαρά παραπτώματα θεωρούνται:

▪       Η άσκηση κάθε είδους βίας

▪       Η απουσία από μάθημα χωρίς ενημέρωση του καθηγητή

▪       Η έξοδος από το σχολικό χώρο χωρίς άδεια

▪       Η προσβλητική συμπεριφορά προς καθηγητή ή μαθητή

▪       Η εκούσια φθορά σχολικής περιουσίας

▪       Η οικειοποίηση αντικειμένων που ανήκουν σε άλλο μαθητή

▪       Το κάπνισμα

▪       Η κατοχή και χρήση κινητού τηλεφώνου

Σε ορισμένες  περιπτώσεις, εκτός από τον μαθητή έχει και νομικές επιπτώσεις ο γονέας ή  ο κηδεμόνας του.

ΕΙΔΗ ΠΟΙΝΩΝ

1 Παρατήρηση

2    Επίπληξη

3    Ωριαία απομάκρυνση από το μάθημα. Ο μαθητής που αποβάλλεται από τον καθηγητή κατά την

ώρα του μαθήματος (ωριαία αποβολή) είναι υποχρεωμένος να παραμείνει στο γραφείο του σχολείου και να γραφεί στο ποινολόγιο.

Επίσης  όταν ένας μαθητής υποπέσει σε παράπτωμα, αυτό καταγράφεται στο ποινολόγιο, αφού πρώτα δοθούν εξηγήσεις στην Διεύθυνση από τον μαθητή και τον καθηγητή που τον αναφέρει, και

ειδοποιούνται οι γονείς του.

4. Αποβολή Σε περίπτωση που ο μαθητής υποπέσει σε βαρύ παράπτωμα αποβάλλεται από το σχολείο και ενημερώνονται οι γονείς του.

5 Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος Όταν η συμπεριφορά του μαθητή κατά επανάληψη είναι

απαράδεχτη η υποπέσει σε σοβαρό παράπτωμα.

Β. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

1. Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης, γι' αυτό πρέπει να διαθέτουν αξιοπρέπεια και κύρος που ταιριάζει στο ρόλο τους Απαιτείται, λοιπόν, σεβασμός στις μεταξύ τους σχέσεις.

2. Το σχολείο λειτουργεί συλλογικά και οι όποιες αποφάσεις στο Σύλλογο Διδασκόντων λαμβάνονται με γνώμονα την αρχή της πλειοψηφίας, που είναι υψίστη δημοκρατική αρχή.

3. Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα είναι απαραίτητο να συζητούν και να συνεργάζονται για τη διδασκαλία της καθορισμένης από το Υπουργείο ύλης και για την αντιμετώπιση επιλήψιμων συμπεριφορών εκ μέρους των μαθητών.

4. Επειδή οι διδάσκοντες πρέπει να αποτελούν πρότυπα αναφοράς και στους μαθητές και στην κοινωνία γενικότερα, θα πρέπει να προσέχουν τη μορφή, το ύφος της γλώσσας που χρησιμοποιούν και τη συνολική τους παρουσία και να δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα σε θέματα που αφορούν και διαμορφώνουν την εικόνα του εκπαιδευτικού.

5. Οι εκπαιδευτικοί φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο σχολείο και κατά την πραγματοποίηση εκδηλώσεων που γίνονται με ευθύνη του σχολείου. Ιδιαίτερη φροντίδα καταβάλλεται κατά την είσοδο και την αποχώρηση των μαθητών και κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων. Γι αυτό χρειάζεται να δίνεται μεγάλη προσοχή στο θέμα της εφημερίας.

6. Ο Διευθυντής, ή  οι αντικαταστάτες τους σε περίπτωση κωλύματος και  οι διδάσκοντες  εκπαιδευτικοί  οφείλουν να βρίσκονται  στη θέση τους έγκαιρα  για την ανάληψη των καθηκόντων τους είτε το διδακτικό τους έργο , είτε των εξωδιδακτικών του υποχρεώσεων .

Το πρωί οφείλουν να είναι στο σχολείο πριν το χτύπημα του κουδουνιού.

7. Κάθε εκπαιδευτικός πρέπει να έχει πολλαπλή και διαρκή επικοινωνία με τους μαθητές και αυτό απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή, αγάπη και δικαιοσύνη, σεβασμό απόλυτο στους διακριτούς ρόλους του καθενός, ειλικρινή και προπαντός ανθρώπινη συνεργασία. Αυτό βέβαια σημαίνει παράλληλα σεβασμό των αρχών αυτών και εκ μέρους των μαθητών και διάκριση της ελευθερίας από τη ασυδοσία.

8. Η ενημέρωση των γονέων και των μαθητών γίνεται  προγραμματισμένα σε ώρες και ημέρες που ορίζονται.

9. Οι εφημερεύοντες ελέγχουν την ανάρμοστη συμπεριφορά των μαθητών. Δεν τους επιτρέπουν να παίζουν μπάλα στην αυλή και  δεν επιτρέπουν την είσοδο και την παραμονή εξωσχολικών στο σχολείο χωρίς την άδεια της Δ/νσης.

10. Οι διδάσκοντες εκπαιδευτικοί οφείλουν να είναι έγκαιρα στην τάξη για την έναρξη της διδασκαλίας.

11. Οι εκπαιδευτικοί έχουν υποχρέωση να σέβονται τις απόψεις, τις ιδέες, την προσωπικότητα, τις κοινωνικές, πολιτιστικές, θρησκευτικές ή φυλετικές ιδιαιτερότητες κάθε μαθητή.

12. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να τηρούν εχεμύθεια σε ό,τι αφορά τις αποφάσεις του συλλόγου των διδασκόντων, τις συζητήσεις και εκτιμήσεις σχετικά με τη σχολική επίδοση, τη συμπεριφορά και τη διαγωγή των μαθητών, τη βαθμολογία στις εξετάσεις και, γενικά, για όλα τα στοιχεία που αφορούν το σχολείο.

13. Ενθαρρύνουν την ενεργό και ισότιμη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα και προσπαθούν να αναδείξουν τις ιδιαίτερες ικανότητες και δεξιότητες αυτών.

14. Οφείλουν να ενημερώνονται και να τηρούν την εκπαιδευτική νομοθεσία, να σέβονται τη διοικητική ιεραρχία και να συνεργάζονται στενά με τη Διεύθυνση του σχολείου και τους σχολικούς συμβούλους.

Γ. ΓΟΝΕΙΣ- ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ

Το σχολείο οφείλει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/τριας και τους φορείς των οποίων ο ρόλος είναι διακριτός

· Όπου αναφέρεται ο όρος  «κηδεμόνας του μαθητή» αποσαφηνίζεται ότι ως κηδεμόνας νοείται ο πατέρας ή η  μητέρα ή οποιοδήποτε από αυτούς φυσικό πρόσωπο, προκειμένου μόνο περί μαθητών που δεν έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος  της ηλικίας τους.

· Κάθε φορά που δημιουργείται ένα θέμα το οποίο σχετίζεται με ένα συγκεκριμένο μαθητή και πρόκειται να απασχολήσει το σχολείο, ενημερώνεται σχετικά ο Γονέας - Κηδεμόνας, ο οποίος με τη σειρά του θα πρέπει να συνεργαστεί με το σχολείο.
Για τη συμμετοχή του μαθητή σε ορισμένες σχολικές εκδηλώσεις είναι απαραίτητο να υπάρχει έγκριση του κηδεμόνα, όπως ορίζεται από την κείμενη νομοθεσία . Αυτή η συνεργασία εμπεριέχει σημαντική ευθύνη και πρέπει να γίνεται με προσοχή.

· Ο Γονέας - Κηδεμόνας δικαιούται να έχει πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για το μαθητή, αλλά οφείλει και ο ίδιος να ενημερώνει το σχολείο για θέματα που μπορεί να επηρεάζουν την επίδοση ή τη συμπεριφορά του μαθητή στο σχολείο (θέματα υγείας των μαθητών ή θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης τους, κ.λ.π). Έτσι, οι εκπαιδευτικοί θα μπορέσουν να προσαρμόσουν ανάλογα τη συμπεριφορά τους και να αντιμετωπίσουν με ευαισθησία και εχεμύθεια τα ιδιαίτερα προβλήματα.

· Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποτελεί τη συλλογική έκφραση της άποψης των Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών. Πρέπει να συνεργάζεται αρμονικά με τον Διευθυντή και το Σύλλογο των Διδασκόντων για θέματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, στη διοργάνωση των ενδοσχολικών και εξωσχολικών εκδηλώσεων, δραστηριοτήτων και προγραμμάτων καθώς και στην καλλιέργεια ενός καλού, συνεργατικού κλίματος μεταξύ όλων των παραγόντων της σχολικής ζωής. Ο Σύλλογος Γονέων – Κηδεμόνων, εφόσον το κρίνει απαραίτητο, έχει τη δυνατότητα να συναντάται με τη Διεύθυνση του Σχολείου, όποτε επιθυμεί.

· Η ευθύνη για τη μη έγκαιρη προσέλευση και την ασφάλεια των μαθητών, που δεν προσέρχονται και ως εκ τούτου δε γίνονται δεκτοί εντός του σχολικού χώρου, ανήκει στους κηδεμόνες και σε καμιά περίπτωση δεν μετατοπίζεται στη Δ/νση και στο Σύλλογο Διδασκόντων.

· Για την τακτική παρακολούθηση της  φοίτησης του μαθητή ευθύνεται εξ ολοκλήρου ο κηδεμόνας του.  Ο κηδεμόνας κάθε μαθητή οφείλει να  προσέρχεται στο σχολείο για την τακτική ενημέρωσή του σχετικά με την  επίδοση, επιμέλεια, φοίτηση και συμπεριφορά του μαθητή σύμφωνα με το ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ που ανακοινώνεται από το σχολείο στην αρχή του  διδακτικού έτους και κοινοποιείται γραπτώς στους κηδεμόνες μέσω των μαθητών.  Σύμφωνα με το πρόγραμμα, κάθε διδάσκων έχει την υποχρέωση να δέχεται τους κηδεμόνες των μαθητών την ώρα που έχει ορισθεί, για ενημέρωση σε όλα τα στοιχεία που αναφέρονται ανωτέρω και να επιδεικνύει τα γραπτά των μαθητών, εφ’ όσον ζητηθεί από τους κηδεμόνες τους και μόνο. Για θέματα τρέχοντα, όπως π.χ. η δικαιολόγηση των απουσιών, οι κηδεμόνες μπορούν να επισκέπτονται το  σχολείο καθημερινά.

· Οι γονείς για οποιοδήποτε αίτημά τους πρέπει να απευθύνονται στη Διεύθυνση του Σχολείου και είναι ευνόητο ότι η είσοδός τους στο Σχολείο επιτρέπεται οποτεδήποτε, βέβαια λαμβάνοντας σε μερικές των περιπτώσεων στις οποίες ισχύουν ειδικές συνθήκες ( πανδημία κ.α.) όπου η προσέλευση πραγματοποιείται μετά την σχετική και απαιτούμενη επικοινωνία.

ΑΤΟΜΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΥΓΕΙΑΣ

1. Οι γονείς-κηδεμόνες των μαθητών της Α΄ τάξης οφείλουν να καταθέσουν, πριν από την έναρξη των μαθημάτων, Ατομικό Δελτίο Υγείας του μαθητή, το οποίο έχει ισχύ 3ετίας, και να ενημερώσουν την Διεύθυνση του σχολείου για τυχόν ειδικά προβλήματα υγείας των παιδιών τους.  .

2. Την ίδια υποχρέωση έχουν και οι γονείς των μαθητών της Β’ και Γ’ τάξης που η ισχύς του Δελτίου τους έληξε.

ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ)

1.Προβλέπεται μόνο για λόγους υγείας ή κάποιας μόνιμης ή παροδικής πάθησης ή ειδικής μειονεξίας.

Για την απαλλαγή απαιτούνται:

· Αίτηση του κηδεμόνα

· Ιατρική βεβαίωση κρατικού νοσοκομείου ή ασφαλιστικού φορέα.

1. Τα δικαιολογητικά κατατίθενται εντός πέντε (5) ημερών από την έναρξη των μαθημάτων ή την εμφάνιση της πάθησης ή την επάνοδο του μαθητή στο Σχολείο.

2. Για την απαλλαγή αποφασίζει ο Διευθυντής μαζί με τον κατά περίπτωση αρμόδιο διδάσκοντα

καθηγητή.

ΠΕΡΙΟΔΟΙ ΤΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ

1ο τετράμηνο:      Από 11η Σεπτεμβρίου μέχρι 20η Ιανουαρίου

2ο τετράμηνο:      Από 21η Ιανουαρίου μέχρι 30 Μαΐου

τ

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ

Ο Μαθητής  αξιολογείται με βάση:

1)   Τη συμμετοχή του στην καθημερινή εργασία της τάξης και τη συνολική δραστηριότητά του μέσα στο Σχολείο.

2)Τα αποτελέσματα της επίδοσής του στις ενδιάμεσες γραπτές δοκιμασίες κατά τα δύο τετράμηνα του

διδακτικού έτους.

3)  Τις ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις του Ιουνίου (συγκεκριμένα μαθήματα).

ΚΛΙΜΑΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ

H βαθμολόγηση της επίδοσης των μαθητών γίνεται με ακέραιους αριθμούς. Το τυχόν κλασματικό μέρος του βαθμού, εφόσον είναι ίσο ή μεγαλύτερο από το μισό της ακεραίας μονάδας, λογίζεται ως ακέραια μονάδα και προστίθεται στο ακέραιο μέρος του, αλλιώς  παραλείπεται.

 

Ανεπαρκώς

01 - 9,4

Μέτρια

10 - 12,4

Καλά

12,5 - 15,4

Πολύ Καλά

15.5 - 18,4

Άριστα

18.5 - 20

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

 

Α1

ΓΚΟΥΜΑ ΕΛΕΝΑ

Α2

ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΜΑΡΙ

Β1

ΣΤΑΜΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

Β2

ΕΞΑΡΧΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ

Γ1

ΠΟΡΦΥΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

Γ2

ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ ΒΑΙΟΣ

 

ΘΕΜΑΤΑ ΦΟΙΤΗΣΗΣ

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΦΟΙΤΗΣΗΣ

Η Νομοθεσία προβλέπει ότι:

Για να έχει δικαίωμα ένας μαθητής να λάβει μέρος στις εξετάσεις, η φοίτησή του πρέπει να είναι επαρκής.

1. Η φοίτηση θεωρείται επαρκής όταν ο μαθητής έχει μέχρι εκατόν δέκα τέσσερις σε σύνολο απουσίες ανεξαρτήτου αιτίας.
Για ειδικές περιπτώσεις και μόνο, όπως για παράδειγμα μακροχρόνιο πρόβλημα υγείας ή παραμονή σε νοσηλευτικό ίδρυμα, και εφόσον η Διεύθυνση του σχολείου επαληθεύσει το γεγονός, ο Σύλλογος Διδασκόντων με ειδική πράξη του στη συνεδρίαση του συλλόγου πριν από τις εξετάσεις είναι δυνατό να δικαιολογήσει απουσίες πέραν των εκατόν δεκατεσσάρων (114)

2.   Η απουσία από το Σχολείο επιτρέπεται μόνο για σοβαρούς λόγους (ασθένεια, οικογενειακοί λόγοι). Δεν καταχωρίζονται απουσίες σε μαθητές που συμμετέχουν σε σχολικές δραστηριότητες (αθλητικές, πολιτιστικές, κλπ.).ΠΡΟΣΟΧΗ: Καταχωρείται 1 απουσία ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΩΡΑ ΤΟΥ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ.

1.Σε περίπτωση που ο κηδεμόνας του μαθητή δεν προσέρχεται και ο μαθητής έχει υπερβεί τις τριάντα απουσίες ο υπεύθυνος καθηγητής του τμήματος τον ενημερώνει τηλεφωνικά και με  επιστολή που επιστρέφεται υπογεγραμμένο από τον κηδεμόνα.

4..  Σε καμία περίπτωση δε θεωρούνται δικαιολογημένες οι απουσίες μαθητών που οφείλονται:

α. Σε μη έγκαιρη (8:10 π.μ.) προσέλευση στο σχολείο την πρώτη διδακτική ώρα.
β. Σε καθυστερημένη προσέλευση στην αίθουσα διδασκαλίας. Και σε περίπτωση ακόμη κατά την οποία γίνεται δεκτός στην τάξη μαθητής που καθυστέρησε να προσέλθει, η απουσία καταχωρείται και δε δικαιολογείται.
γ. Σε αυθαίρετη απομάκρυνση από το σχολείο.
δ. Σε άρνηση μαθητή να προσέλθει στο μάθημα της γυμναστικής προφασιζόμενος διάφορους λόγους, που δεν πείθουν τον διδάσκοντα ή όταν προσέρχεται χωρίς την απαραίτητη αθλητική ενδυμασία.
ε. Σε παιδαγωγικό έλεγχο που συνεπάγεται ωριαία απομάκρυνση του μαθητή από την τάξη εκ μέρους του διδάσκοντος ή σε ημερήσιες και πολυήμερες απομακρύνσεις από το σχολείο, που τις επιβάλλει η Δ/νση ή ο Σύλλογος Διδασκόντων.

Επίσης δεν δικαιολογούνται  μεμονωμένες ή συνεχείς απουσίες που πραγματοποιούνται χωρίς την άδεια του Διευθυντή του σχολείου σε ώρες του  ημερήσιου προγράμματος λειτουργίας του σχολείου,. Για την πρώτη και την τελευταία διδακτική ώρα του ημερήσιου προγράμματος λειτουργίας του σχολείου είναι δυνατόν, κατά τη κρίση του Συλλόγου, να δικαιολογηθούν απουσίες οφειλόμενες σε εξαιρετικά σοβαρούς αντικειμενικούς λόγους που αναφέρονται σε ιδιαίτερες τοπικές συγκοινωνιακές συνθήκες.

Τα δικαιολογητικά των απουσιών δε δεσμεύουν το Σύλλογο Διδασκόντων, όταν αυτός γνωρίζει τεκμηριωμένα ότι δεν αναφέρονται σε πραγματική ασθένεια του μαθητή.

Οι μαθητές των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής είναι υποχρεωμένοι να επαναλάβουν τη φοίτηση στην ίδια τάξη.

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ – ΕΚΔΡΟΜΕΣ – ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

Η τήρηση των κανόνων της ευπρέπειας και της καλής συμπεριφοράς στους χώρους επίσκεψης (αρχαιολογικοί χώροι, μουσεία, θέατρα, κινηματογράφοι) και διαμονής (ξενοδοχεία) είναι υποχρέωση των μαθητών. Δεν πρέπει να ξεχνούν ότι εκπροσωπούν τον εαυτό τους αλλά και το σύνολο της σχολικής κοινότητας.

Ο Δ/ΝΤΗΣ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΛΕΣ ΓΟΝΕΙΣ

 

ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ ΒΑΙΟΣ

ΕΞΑΡΧΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ

ΠΑΛΑΜΑΝΙ ΤΖΕΡΑΝΤΟ

ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ

ΠΑΠΑΜΑΝΙ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΜΑΡΙΑΝΝΑ

ΚΟΤΟΛΑΣΒΙΛΙ ΜΑΡΙΑΜΗ

ΓΙΑΝΝΑΚΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

ΒΑΤΑ ΑΛΕΣΙΟ

ΓΚΟΎΜΑ ΕΛΕΝΗ

ΚΑΛΑΙΤΖΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ

ΓΙΑΝΤΣΗ ΑΝΝΑ

ΓΚΟΥΡΟΥΒΑΝΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ

ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΖΥΚΟ ΦΑΜΠΙΟΛΑ

ΖΑΧΑΡΙΑΔΟΥ ΣΩΤΗΡΊΑ

ΚΑΜΕΛ ΜΟΥΣΛΙΜ

ΚΑΖΑΡΑ ΕΡΑΣΜΙΑ

ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

ΚΑΡΑΒΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ

ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ΝΤΑΜΟ ΒΑΛΕΝΤΙΝΟ

ΜΟΡΦΗ ΠΟΛΥΞΕΝΗ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΟΥ ΠΗΝΕΛΟΠΗ

ΠΑΝΔΕΡΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ

ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ

ΠΟΡΦΥΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΞΑΦΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΠΑΛΑΜΑΝΙ ΟΡΕΤΗΣ

ΣΙΜΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

ΣΤΑΜΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΜΑΡΙΑ

Εγκρίνεται

Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου (οποίος έχει την παιδαγωγική ευθύνη του Σχολείου)

ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

Ημερομηνία: ………………………………………………….

Η Διευθύντρια Εκπαίδευσης ΔΔΕ ΑΝ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.

ΒΑΖΟΥΡΑ ΖΩΗ

Ημερομηνία: ………………………………………………….